Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

SALAM UKHWAH........Kepada Tetamu Yang Melayari Blog Saya



Friday, 30 November 2012

Suatu Penantian Yang Entah Bila Akan Berakhir!!!!!!!

Salam...1 malaysia.....kepada pembaca blog ini.... Sudah lama rasanya jari jemari ini..tidak berlari di atas keyboard bagi mencurahkan idea yang tersimpan sekian lama. Biasala....waktu dan masa yang begitu padat dengan tanggungjawab yang harus di jalankan. Sibuk sesibuknya...sehingga laman ini tidak ku intai....penuh sawang dan habuk yang perlu dibersihkan sebelum coretan minda diluahkan di atas paparan putih ini. 
Sebelum ini....Kolejku...tempat ku berkhidmat...telah diamanahkan untuk menjadi tuan rumah Karnival Kokurikulum Matrikulasi (KAKOM). Oleh itu, aku tidak terlepas dari memikul beberapa tanggungjawab dalam menjayakan  karnival tersebut. Jadi masa penulisan di blog terpaksa ku hentikan seketika. 
Walau bagaimanapun.....coretan minda cuba ku luahkan. Ketika ini, kurasakan diri ini bagai dilambung ombak....tidak berpijak dibumi nyata. Hati ini bagai berkata-kata.....hendak ku luahkan tapi rasa tidak terdaya........ Apa yang tersurat dihati ini......hanya mampu ku pendam. Tak bisa untuk aku luahkan dipaparan ini.
Aku tidak pasti sampai bila harus aku tunggu dan nanti. Aku tidak pasti sama ada untuk terus menanti atau berlalu pergi. Tidak tergamak mulut ini berbicara minta diri ini dijauhkan. Tidak tergamak untuk aku menyatakan aku tidak mahu........ Apa yang harus aku lakukan????? Adakah hanya dengan doa dan biarkan masa penentu segala!!! Patutkah aku berbuat begitu. Andai kuteruskan.....adakah kebahagiaan menanti dihadapan????
Dari hari kehari....dugaan semakin kuat......dari hari kehari......jiwaku tak tenteram. 
Apa pun sebagai insan yang lemah....kehidupan harus ku teruskan. 
Ya Allah....permudahkan segala......leraikan kekusutan hambu mu ini. Apa yang ku harapkan....adalah restu dari mereka yang ku sayang.  

Thursday, 1 November 2012

Kisah Seutas Jam..........

Seutas Jam
Jam baru??? Ermmmm.....jam ni saya tak keluar sesen pun.....tp pemberian seseorang kepada saya. Dah lama tangan ini tidak dihiasi dengan seutas jam setelah saya kehilangan jam. Nak beli memang nak beli.....tapi...jenuh tunggu dari hari kehari....bulan berganti bulan...sehingga musim bersilih ganti....hahaha....bajet blum ada. Masih belum kesampaian untuk membelinya.......Ye la....tangan jenis mahal katakan.....nak beli jam sembarangan nanti kulit naik bintik dan berair.....jadi nak beli yang mahal....kena tunggu dulu la...utamakan keperluan lain dulu yang lebih penting...ini lah saya. 
Pada mulanya sukar saya nak menerima jam ini. Ye la.....bukan mudah nak menerima pemberian seseorang yang kita belum kenal hati budi sepenuhnya. Macam-macam yang di fikirkan....ada udang disebalik batu kah??? hahaha....lawak betul......betapa berfikiran negatifnya saya ini. Tak niat nak menuduh sebegitu rupa. Cuma saya perlu berhati-hati dengan status diri yang macam ni. Ye la....kan. Seorang ibu tunggal beranak dua. Takut sebenarnya.....hahahaa...takut-takut.....ambil jugak. Pakai jugak jam pemberiannya.
Apa pun, terima kasih di atas kesudiaan Tuan menghadiahkan jam ini kepada saya...:)). Semoga tiada niat buruk yang tersurat atau tersirat. hehehe....gurau je. Jangan ambil hati ya!!!!!! :)).