Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

SALAM UKHWAH........Kepada Tetamu Yang Melayari Blog Saya



Tuesday 31 December 2013

"Bicara Penutup Tahun 2013"

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani......Salam Muhibbah, Salam Sayang.....Salam Sejahtera buat rakan-rakan yang melayari blog kehidupanku ini......
Kehidupanku.....kehidupan semua makhluk alam....selagi kita diberi nafas...selagi itu kita diberi kehidupan. Kiranya panjang umur la. 
Lantaran itu....hari ini merupakan hari terakhir buat tahun 2013. 2013 akan melabuhkan tirainya....manakala 2014 akan membuka tirai....dan bermulalah kehidupan bagi tahun 2014. 
Alhamdulillah....aku melafazkan syukur kehadrat Ilhai dengan izinnya aku terus dapat menikmati kehidupan disepanjang tahun 2013. Pelbagai suka duka, ketawa dan air mata, sakit dan sihat....dendam dan restu terukir dan terpahat dihati dan sanubari serta bermain diminda. Itulah dinamakan kehidupan yang sememangnya adalah ketentuan Allah pada hamba-hambanya. 
Tahun 2013, merupakan tahun terakhir aku sebagai penuntut UUM. Alhamdulillah...segalanya sudah selamat. Segalanya sudah selesai. Menjadi seorang pelajar....sangat terindah buat diriku. Rindu kembali keadaan di dalam kelas, rindu suasana ribut dengan kesibukan menyiapkan assignment. Rindu untuk bergelar pelajar lagi...rindu sangat-sangat. Aku suka menjadi pelajar....... Gembira apabila cita-cita  untuk menyiapkan projek paper tercapai.....tetapi sedih apabila setelah projek paper dihantar kepda Penyelia....dengan itu.....maka berakhirlah tugasan segala. Maka rehat la......InsyaAllah....ada rezeki dan sihat tubuh badan...akan ku panjat setapak lagi untuk capai ke puncak. Inilah cita-citaku sejak dibangku sekolah rendah lagi......
Azam tahun baruku 2014....adalah memberi tumpuan kepada anak-anak....masa yang ada ini...akan ku manfaatkan bersama anak-anakku yang akan mula berganjak ke alam persekolahan. Ku harus pastikan mereka berjaya mencapai objektif pra sekolah yang telah ditentukan oleh KPM. Ini Amanah Allah yang harus aku jaga dan didik menjadi insan yang cemerlang di dunia dan di akhirat. 
Semoga Allah mengizinkannya. Semoga Allah mempermudahkannya. Semoga Allah menentukan yang terbaik buat diriku dan anak-anakku bagi tahun 2014. Semoga Allah mengurniakan rezeki yang melimpah ruah dan penuh dengan keberkatan hidup. Amiin Ya Allah.
 Iqbal dan Irfan selalu dihati ummi......

0 comments:

Post a Comment