Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

SALAM UKHWAH........Kepada Tetamu Yang Melayari Blog Saya



Tuesday 15 May 2012

Bersama Anak-Anak di Cuti Semester

28 April 2012.....selepas sahaja kelas master...aku terus memecut kereta....mengharungi lebuh raya utara selatan untuk pulang kekampung halaman ku..di Serdang Kedah. Hati rasa gembira sangat...tidak sabar rasanya untuk ketemu putera-putera kembarku yang nakal-nakal itu. Wajah mereka sudah terbayang di kotak minda. Dengan tekanan pedal minyak...yang mencatat 120km/h..tidak ku hiraukan...janji cepat sampai untuk ketemu mereka.Bukan senang nak mengharungi perjalanan yang memakan masa 2jam setengah itu.
Ku sedar....kadang-kadang dengan kehadiranku ini....membuatkan ada sahaja di antara mereka yang kena cubit dan marah.....Ala..biasala..seorang ibu....mana tak marahkan anak..jika melakukan kesalahan. Kesian memang la kesian.....walau apa pun....segala kesilapan harus diperbetulkan..demi masa depan mereka.

Apabila....kereta ku tiba dihadapan rumah....terlihat dua anak-anak lelaki berlari-lari....sambil tersipu-sipu malu...Ohhhh...ummi dah balik???? Tanya salah seorang anakku....Ummi cuti ka??? Ye..sayang..jawab ku. Nape ummi lama tak balik??? Biasala...anak-anak yang berumur 3 tahun lebih...mana faham erti penantian dan kesabaran....tersentuh rasa hati....menanti juga kepulangan ummi ini rupanya.

Wajah..putera ummi....iqbal dan irfan

Pelukan erat....abang dan adik

Wajah ummi dan anak-anak

Wajah yang riang...penyejuk hati ummi

Teruna Ummi..buat iklan gigi....nasib gigi cantik

Susah nak ambil foto...dengan kenakalan mereka

Dapat pelukan ummi

Tak lekang dengan motor kecilnya...............

Tapi...hakikatnya...kepulangan ummi bersama mereka hanya 3 minggu sahaja.....pada 18 Mei....kehidupan kita akan seperti biasa...wahai anak-anak ku...ummi terpaksa meninggalkan kalian bersama maktok..dan ayahwan.....ummi terpaksa pulang.....untuk mencari rezeki buat kita sekeluarga....dan kita hanya akan berjumpa di hujung minggu. Inilah hakikat hidup kita...wahai anak-anak ummi. Biar sedih dan perit hati ummi untuk meninggalkan kalian....tapi inilah ketentuan hidup kita. Aku redha Ya Allah.

0 comments:

Post a Comment