Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

SALAM UKHWAH........Kepada Tetamu Yang Melayari Blog Saya



Thursday 21 June 2012

Mak oh Mak.......


Seorang Ibu yang tabah....inilah ibuku..yang ku panggil 'mak'. Mak sanggup berkorban apa sahaja demi anak-anaknya. Bersusah payah siang dan malam dalam membesarkan 5 orang anak perempuan. Pengorbanan mak bukan sahaja ketika anak-anaknya masih kecil...malah sehingga anak-anaknya dewasa. 

Apa yang adik kagum dengan mak....walau sakit macam mana sekali pun....mak tak pernah merungut dengan anak-anaknya. Sedaya upaya bangun mencari rezeki dengan berniaga kedai makan..... Andai sakit....sendirian ke klinik hanya dengan mengambil ubat....then...jualan tetap diteruskan. 

Hari ini....kaki mak yang dikatakan sakit sebab uratla....dan sebagainya..rupa-rupanya adalah gout. Apabila mak dikatakan oleh doktor telah menghidapi gout....hati adik mula berdegup kencang. Usia mak kini 58tahun..... Macam-macam perasaan timbul....Ya Allah......sihat lah mak.

Mak adalah seorang yang susah betul nak pantang....pantang jumpa adalah...Ini yang buat lagi adik risau tentang mak. Banyak plak benda yang tak boleh makan. Sayur bayam, Pucuk paku, udang ketam...sotong, lala.....wah!!!! banyaknya mak kena pantang. Boleh ke ni??? Apa pun..mak kena juga pantang...........

Adik dan adik beradik yang lain....cucu-cucu mak...amat perlukan mak. Kami semua belum puas dengan kasih sayang yang mak curahkan....belum puas dengan belaian mak...belum puas dengan leteran mak.....
Mak adalah kekuatan bagi adik. Mak adalah tempat adik berpaut....adik amat sayangkan mak.
Adik doakan mak sihat sejahtera.........I love u..mak!!!

0 comments:

Post a Comment