Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

SALAM UKHWAH........Kepada Tetamu Yang Melayari Blog Saya



Monday 27 August 2012

Suatu Hari DiHari Raya.......

Selamat Hari Raya.....Aidilfitri.....pada seluruh umat islam di dunia ini. Sebulan kita berpuasa....Kini..tibanya syawal dalam meraikannya. Bestttt.....cuti awal seminggu sebelum raya. Dok umah..hanya melayan karenah anak2......sambil menolong mak buat kuih raya...sebab ada orang order. Tart nenas dan almond london memang menjadi tugas ku. Setiap tahun....inilah rutin aku sekeluarga. Mak tak abis2...dengan tempahan dodol. Berkil-kilo orang order. Haaaa...penatnya nak mengacaunya........
Persiapan raya..semua dah siap.....Alhamdulillah...raya tahun ini..aku dapat rasa kemewahannya.....Duit gaji...dan bonus...hanya untuk aku dan anak-anak sahaja. Tidak lagi perlu memikirkan orang lain. Walau aku sudah tidak bersuami lagi......hati aku tetap gemira bersama anak2....dan keluarga yang sentiasa memberi aku semangat untuk terus bangun dalam hidup. Untuk apa kita mengungkit kisah silam yang menyakitkan..... Pandang ke depan....dalam mendaki puncak kejayaan.........
Dua hari sebelum syawal.....adik aku yang berada diperantauan....sudah tiba....kakak ku..bersama family..turut tiba dalam membuat persiapan raya...... Rumah dihias.....dengan kemas dan rapi. 
Di pagi....syawal...setelah selesai solat hari raya.....aku bersalam-salaman bersama ayah bonda.....adik beradik yang lain. Masing-masing memohon keampunan...sudah menjadi lumrah raya.......setiap kali raya...semua bermaaf-maafan antara satu sama lain..........Ermmm....sian adik ku yang sorang ni....ada suami tapi terpaksa sambut raya sorang2....suami terpaksa bertugas di hari raya....jauh plak tu...mana lagi kalo xseberang laut...sarawak la...:(( Apa pun..tabah ya....dikbah. InsyaAllah tahun depan...leh raya bersama.
Ermmm.....bila dah abis cuti.....semua adik beradik...dan aku akan meninggalkan kampung halaman. Sedih..pilu...semua mula terasa.Bagi aku...sayu nak tinggalkan..kembar yang comel ni la....alahai anak2 ummi....terpaksa ummi meninggalkan kalian..demi mencari rezeki....:((
InsyaAllah...andai di panjangkan umur...tahun hadapan...akan dapat merasa lagi nikmat aidilfitri......:))

Gelagat Iqbal dan Irfan

Bersama adik bah

Anak-anaku bermaafan

Bermaaf-maafan di pagi raya (malu kononnya....kalo bergaduh xtahu malu)

Iqbal dan Ummi

Iqbal dan Ummi

Adik maria dan Adik bah

Ibu, Iqbal dan Irfan

Family tersayang......mak dan ayah.

Ku cium tangan bonda.......

Cium tangan ayahanda.

Achu bersalam dengan mak....

Mak dan Ayah......bermaaf-maafan.

Aku dan family......
Bersama Kak Azah....

Bersama pelajarku....Fadzirul.....

0 comments:

Post a Comment