Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

SALAM UKHWAH........Kepada Tetamu Yang Melayari Blog Saya



Thursday 11 October 2012

Ku Punya Hati.........

Kadang-kadang.....perasaan sedih wujud dalam diri ini.......rasa serba salah, rasa sayu....rasa sedih... Nak menangis..rasa tiada sebab.....nak tahan.....tidak mampu untuk ku tahan dari ia terus mengalir membasahi pipi ini. Ku cuba pujuk diri ini....kata hati kecilku......usah dikenang kisah masa lalu. Usah diingat derita lampau....bangun dan terus bangun untuk mengorak langkah......tapi....sedaya mana aku sebagai seorang insan biasa untuk melawan perasaan ini???? 

Ku cuba untuk sibukkan diri.....sentiasa waktu dan masa ku...ku habiskan bersama2 pelajarku.... Kejap itu...kejap ini...gelak gurau senda bersama. Tapi ia hanya seketika..... 
Apabila daun pintu rumahku dibuka.....kaki ini melangkah masuk......perasaan sayu tiba-tiba menyelubungi hati ini. Aku mula cuba sedaya upaya untuk tidak bermain dengan perasaaan........ Tapi apa dayaku!!! Aku sudah tidak boleh berbohong lagi dengan perasaan sendiri. 

Aku cuba tanamkan azam dan semangat dalam diri ini....untuk terus berjuang melawan kesepian...... 
Namun.......Ku Punya Hati.............
 

2 comments:

noor azmah omar said...

Ya Allah...kuatkanlah insan ini untuk meneruskan kehidupannya yang penuh dengan kesepian dan kesunyian...aku mohon kau hiasilah hari-harinya dengan penuh keindahan..aku telah sedaya upaya mencuba untuk menyinari harinya..tapi masih belum berjaya..hari ini,aku mengerti..dia masih diselubungi perasaan itu..aku mungkin masih belum mampu untuk membantunya..ya..mungkin belum mendapat keizinanMu..tapi...dengan namaMu yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..aku memohon..Kau kurniakanlah seorang insan yang boleh memberi kasih sayang dan sepenuh perhatian kepadanya...amin..amin..Ya Rabbal a'lamin...

Nazryst said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment