Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

SALAM UKHWAH........Kepada Tetamu Yang Melayari Blog Saya



Monday 4 March 2013

Lawatan Ke Songkla, Thailand

Ini adalah trip pertama bagi tahun 2013. Trip ini dah sebulan lebih berlalu.....cuma masa tak mengizinkan untuk aku membuat coretan di paparan maya ini. Trip ini melibatkan kakitangan kolej matrikulasi kedah. Dimana tujuannya untuk menyertai pertandingan persahabatan antara KMK dan Universiti Songkla dan yang selebihnya ialah bershopping la......:-)) . Ermmmm...acara yang dipertandingkan ialah pentanque, badminton dan bola tampar....
Perjalanan bermula jam 2.30 petang pada 23/1/2013. Aku dan rakan-rakan yang lain berhimpun di hadapan masjid KMK. Wahhh....bestnya. First time nak p luar negara. hehehee....sempadan ja pun. Mudah...just pakai border pass....dah bleh masuk ke Thailand....
Macam-macam yang berlegar di dalam kepala ni...thailand ni macam mana ye??? Best ke tak??? Ada apa ye???Nak tukar duit banyak mana ye??? Nak beli apa ye??? Apa pun...cool..sabar...nanti tahu la...apa yang ada di sana.
Perjalanan pun bermula...ada kumpulan...iaitu comuter A, B dan C. Aku naik comuter B. Ermmm..pemandunya...tak tahu sepatah pun bahasa melayu...yang tahu hanya bahasa siam.....jenuh nak berkomunikasi ni. Kalo nak suh berhenti macam mana ye??? Yang bestnya...geng2 yang dalam comuter B ni...semuanya satu kepala...tak abis-abis buat lawak...ada sahaja cerita yang keluar...riuh rendah jadinya...dengan gelak ketawa yang tak kering gusi. 
Perjalanan dan masuk sempadan....berhenti..untuk pemeriksaan border. Semua kena turun dan beratur. Akhirnya...sudah masuk bumi thailand. Terpandang di sepanjang perjalanan...rasa sedikit kelainan persekitarannya...dengan susun atur bangunannya....penyaluran kabel elektriknya....di sepanjang perjalanan yang penuh dengan kebun getah. Tapi...kebun getah dekat siam ni...kemas...lapang dan bersih...bleh nampak...susunan pokok getah yang begitu teratur.
 Ermmm.....perjalanan yang memakan masa 2jam...ada rakan-rakanku yang dah mula lentok. Hai....suana petang yang panas dan kering....mana bleh tahan mata. Memang best lentok ni!!!!!
Akhirnya.....aku dan rakan-rakan tiba di Universiti Songkla.....Wah....semangat ni nak mulakan perlawanan. :)) Lawan punya lawan.....semua team kmk kalah...hahaha...gelak je. Bukan tak leh bg menang....tp kita kena bagi kalah......sebab nak jg hati sahabat kita. ye ke??? issshhhhh...mcm tu plak ye!!!!
Akhirnya.....selesai sahaja perlawanan......aku dan rakan-rakan.....terus ke hatyai untuk ke tempat penginapan dan membeli belah. Mulalah....bermalam di bumi siam........



Di Hotel Grand Plaza

Pasukan Lawan

Makan malam pertama di siam

Geng shopping......kak ti, ita dan kak murni



Kumpulan Wanita

Di samping ketua jabatan matematik

Di Ice Dome

Urut Kaki

Chang Puak Camp

Bersama Kak Murni


Bersama Tukang Urut Kaki

Bersama Duyung

Kanak-Kanak Tadika Siam

 

0 comments:

Post a Comment