Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

SALAM UKHWAH........Kepada Tetamu Yang Melayari Blog Saya



Monday 21 July 2014

Kejohanan sukan SKJS.

Kejohanan sukan telah sebulan berlalu...ummi baru berkesempatan mempotretkan kenangan anak-anak ummi di dalam laman maya ini. Apa pun sedikit rasa sedih...kerana ummi tidak dapat menghadirkan diri semasa kejohanan sukan berlangsung. Kejohanan sukan merupakan aktiviti yang wajib diadakan bagi setiap sekolah-sekolah di Malaysia. Walau bagaimanapun tidak terkecuali bagi murid-murid pra sekolah.
Agak lucu di sini....bila...seorang anak ummi menang dalam acara lari dan seorang lagi kalah. Meraung adik bila abang dapat pingat...sedangkan dia tidak dapat apa2. Biasalah....ibarat gajah dan kancil. Tentulah kancil yang lari laju. Puas memujuk agar adik dapat terima hakikat kalah. Akhirnya pingat ummi yang lama2 dulu...menjadi penawar buat adik. Si abang...rasa kasihan pada adik sehingga sanggup memotong dua pingatnya....baiknya abang. Inilah dugaan dan karenah anak kembar.
Terima kasih buat adikku yang sudi menggantikan ummi untuk hadir di acara sukan sekolah anak-anak. Foto-foto ini turut dirakam oleh achu. Baru ku tahu..hati seorang ibu.....bila ada anak yang berjaya di dalam sesuatu pertandingan....hati ummi ini berasa seronok sangat. Tahniah...abang. Tahniah juga buat adik kerana turut serta dalam acara lari....walau kalah dalam larian...ummi tahu adik juga hebat dalam bidang lain. Adat pertandingan, ada menang dan kalah. 
Ummi bersyukur dengan kehadiran kalian dalam hidup ummi.
Barisan anak-anak Pra Permata
Si bulat ummi....tersenyum riang. Manisnya anak ummi ni.
Nape terkerut-kerut muka tu.....Comelnya anak ummi ni.
Gelagat anak-anak Pra Permata
Senyuman Si Jantung Hati Ummi.....Iqbal dan Irfan.
Gelagat adik

0 comments:

Post a Comment