Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

SALAM UKHWAH........Kepada Tetamu Yang Melayari Blog Saya



Monday 3 December 2012

Sayang Ku Pada Puteri

Selesai tugas jam 4.00 petang...aku bergegas pulang ke rumah untuk mengemas dan packing pakaian untuk berangkat ke Kuala Lumpur bagi menghadiri Perhimpunan Agong puteri Umno Malaysia. Pengalaman pertama menjadi perwakilan Puteri Umno Bahagian Kulim/Bandar Baharu cukup membuatku rasa teruja dan bersemangat bersama-sama berhimpun bersama perjuang bangsa yang lain. 
Dengan penerbangan jam 9.10pm malam...aku tiba di lapangan terbang (LCCT) jam 10.20pm. Akhirnya aku bergegas ke hotel tempat penginapan para perwakilan.
Hati kecil ini...terus berkobar2 tidak sabar untuk menghadiri perhimpunan. Sayangnya aku pada bumi Malaysia ini...tidak ternilai harganya. Bumi yang berdekat lamanya telah bebas dari ancaman penjajah....ini adalah hasil usaha dan keringat para perjuang dan pemimpin terdahulu. 
Kita sebagai anak muda.....begitu beruntung....lahir di bumi yang telah merdeka, terus membesar dengan penuh kemewahan dan kemakmuran serta kaya dengan nilai warisan negara. Negara yang terus aman dan membangun dan terus gemilang di persada dunia. 
Saya tertanya pada diri....kepada mereka-mereka yang namanya melayu tetapi menjadi penderhaka kepada bangsa sendiri........apa lagi yang mereka mahukan?? Apa lagi yang mereka inginkan?? Apakah mereka ini begitu tamak dengan pangkat dan kuasa sehingga sanggup mengetepi keamanan dan perpaduan yang telah lama wujud. Telah sekian lama perpaduan antara kaum telah dipupuk oleh pemimpin-pemimpin terdahulu. Bukan sehari dua.......bukan seperti pulut dan serawa.
Tetapi sekarang, apabila kuasa menjadi rebutan.......putarjaya menjadi idaman......perpaduan yang telah lama wujud hendak dileraikan. Tidak tahu bersyukur dan beruntung namanya manusia seperti ini. Sudah berkereta besar....berumah mewah.....harta melimpah ruah....namun masih lagi tidak tahu bersyukur. Masih sanggup mengadu domba dan menabur fitnah dengan menipu rakyat dengan janji-janji yang memang tak akan ditepati. Sayang betul manusia seperti ini......ada ilmu, ada akal yang cerdik....tapi disalah gunakan.
Harapan pada diriku.....semoga semangat dalam memperjuangkan bangsa, agama dan negara ini terus menyemarak di dalam diri yang kerdil dan lemah ini. Perjuangan kita di masa kini....adalah untuk peninggalan buat genarasi yang akan datang. YAB PM, saya menyokong penuh perjuangan Dato' Seri. Kepada Pemimpin-pemimpin terdahulu.....Terima Kasih yang tidak terhingga atas jasa dan keringat kalian. Semoga negara Malaysia, tanah bumi tercinta ini terus aman dan terus gemilang di persada dunia.....Amiin.

Puteri Permata Bukan Hiasan
Puteri Lahir Untuk Berjuang
Memerah Keringat Habis-Habisan
Pastikan Pertiwi Terus Gemilang

Merah Jambu Tema Puteri
Di Hiasi Dengan Selendang Sutera
Puteri Berjuang Seikhlas Hati
Demi Bangsa Juga Negara

 Sembang Puteri Berbudi Bahasa
Duduk Berbual Bersama-Sama
Perjuangan Puteri Tak Kira Masa
Demi Bangsa Juga Agama

Perwakilan Puteri UMNO Kulim/Bandar Baharu

Bersama Kak Aida dan Kak Kiah....

Di Hotel Dynasty Kuala Lumpur

Bersama Bad.

Malam Perasmian di PWTC


1 comments:

noor azmah omar said...

nice pink ! antara lima gambar ni , cuba tengok ... cuma ada satu gambar ja senyuman paling manis cik tipah ... yang lain ? cantik jugak tapi that special one is second last ... nampak tak ? tengok la ! hee ... ha .. jangan dok perasan sorang-sorang pulak .. tapi tu la realitinya ... kan cik tipah ? cuba tengok bila cik tipah tak senyum .. eh , tak syok tengok aih . tapi tadak la kat sini .. garang kot ... ups ! jangan marah ye .. orang kata garang tu penyayang ;) .don't take it serious okay ? it just for tatapan minda saje ..

Post a Comment