Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

SALAM UKHWAH........Kepada Tetamu Yang Melayari Blog Saya



Wednesday 4 June 2014

Ke Pantai Timur Percutiaan Kali Ini....

Alhamdulillah....setelah sekian lama menyepi..kini ku mulakan coretkan sedikit kenangan dipaparan maya ini. Kali ini ku paparkan kenangan mengenai percutian yang pendek bersama anak-anak kembar ku. Ke Kelantan!!!! Ummi, Kelantan tu apa??? Ada salji tak??? Sebagai seorang ibu, cuba menjelaskan setiap persoalan anaknya. Kelantan itu sebuah negeri....seperti Kedah yang abang adik duduk sekarang. Kelantan mana ada salji, sayang oooiiii!!! Begitu teruja anak2 ini bila mendapat khabar yang ummi akan membawa mereka melawat ke Negeri Cik Siti Wan Kembang itu. 
Akhirnya....melalui jalan yang berbukit, menuruni jalan yang curam serta berliku, akhirnya sampai juga ke negeri Cik Siti Wan Kembang itu. 
Terdengar juga keluhan anak2....jauhnya Kelantan, bila nak sampai ni......Ummi, Kelantan memang hutan ke??? hahahaha....ummi hanya ketawa mendengar rungutan anak2.....yang jemu dengan sebuah perjalanan yang panjang. 
Akhirnya sampai.....bermalam disebuah hotel. Bila waktu malam, jangan lepaskan peluang mengatur langkah ke Wakaf Che Yeh. Biasala orang perempuan, apa lagi.......ummi bleh shopping kain pasang dengan jayanya. Wahhhh...puas membeli kain. Yang anak2 mula meragam..jemu menuggu ummi membelek kain. Sabar la..sayang....itulah rayuan ummi.
Di pagi hari pula....ke pasar Siti Khadijah. Datang ke sini untuk mencari laksam dan nasi kerabu. Makanan yang memang terkenal di Negeri Kelantan. Kalo tak dapat makan Laksam....memang kempunan la sampai bila2.....anak2 pun suka. Pandai pula si adik bulat makan laksam. Terkejut juga ummi. Yang si abang cute itu...biasalah....susah skit dalam memilih makanan. Itu sebablah....dia kecil ja.
Apa pun...Alhamdulillah....dengan izin Allah, Akhirnya berkesempatan juga aku membawa anak2 untuk bercuti. Syukur....Selamat Pergi dan Balik!!!!

0 comments:

Post a Comment