Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

SALAM UKHWAH........Kepada Tetamu Yang Melayari Blog Saya



Wednesday 5 September 2012

Trip Ke Rumah Seri Kenangan dan Cameron Highlands

Setelah selasai sambutan ambang merdeka....esoknya...31/8/2012.....aku dan sekumpulan pelajar bergerak ke Negeri Perak Darul Ridzuan....melawat Rumah Seri Kenangan, Ulu Kinta, Tg. Rambutan dan Cameron Highlands. Perjalanan yang bermula jam 5.30 pg. Awal tu....mata masih belum mampu terbuka luas. Ye la....masih terasa penat menyambut ambang merdeka pada malamnya. Tido hanya beberapa jam...dan seawal pagi dah bangun. Alhamdulillah.....semua perjalanan selamat. 

Sehinggala....kami tiba di RSK pada jam 9.00pg. Kami disambut oleh kakitangan dari RSK dan seorang penghuni RSK yang mempunyai ikon tersendiri. Lambaian dan salam...tersenyum wajah tua melihat kedatangan kami. Ibu-ibu....bapa-bapa....kami dari kmk datang untuk menjenguk kalian. Terkedu aku seketika.....terkenang wajah orang tuaku. Wahai anak-anak di mana kalian....sehinggakan...dibiarkan ibu tua ini di sini. Hati kecilku mula bersuara. 

Pengurus RSK....memberi taklimat berkenaan RSK dan Latar belakang tentang penghuni-penghuni RSK. Kami mula diberi tugas......hehehe...tugas yang mudah sahaja. Iaitu tugas menyuap makanan pada ibu-ibu tua yang uzur. Aku meminta pelajar-pelajarku menjalankan tugas tersebut. Suapan dengan rasa hormat dan penuh kasih sayang. Tiba-tiba airmata ku....mengalir deras dipipi ini. Ya Allah....sayu hati aku melihat keadaan ibu ini. Begitu uzur.....dengan mata yang tidak nampak. Mana anak-anakmu, ibu??? Tanya hatiku. Tergamaknya.....mereka...membiarkan ibu tua yang begitu uzur di sini. Sedangkan...ibu ini hanya meniti hari dalam meghabiskan sisa-sisa hidupnya sahaja. Makanlah...wahai, ibu. Anggaplah...ini anakmu yang menyuap makanan ke mulutmu. Makanlah..sehingga kenyang.

Tak mampu menahan airmata semasa menyuapkan makanan ke mulut ibu ini.

Makan lah...wahai ibu.


Bersama Insan Terpilih

Kasih Seorang Ibu Tua.......

Kasih Ibu Hingga Ke Syurga.....

Setelah..semua tugas selesai.....kami dihidangkan makanan tengahari oleh pihak RSK. Selepas itu kami berehat....dan petangnya...adakan majlis penutup.

Setelah itu....Kami berjalan di Jusco, Ipoh...dan terus ke KMPk...untuk bermalam di sana. Keesokan harinya...jam 10.00am...kami mula bergerak ke Tanah Tinggi Cameron. Disana..kami berjalan....melihat permandangan...ke kilang Teh Boh...membeli dan belah....hahaha.....memang xcukup tangan punya membeli. Sakan jugak...ngan pelajar-pelajarku menshopping......hehehe...:)))..tu belum elaun masuk. Kalo elaun masuk....rasanya...tauke cameron pun diangkutnya:)))

Bas....KMK

Taman Cactus

Bee Farm


Bersama Pelajar.......


Di Kilang Teh Boh

Di Hadapan Rumah Penginapan

Bersama....pelajarku

 Then...esoknya....2/9/2012...jam 2pm...kami bergerak pulang ke KMK. Alhamdulillah.....perjalanan yang selamat. InsyaAllah...ada rezeki bleh berjalan lagi.:)))

1 comments:

noor azmah omar said...

haha!!!the best lecturer ever!!!!thanks for everything...you are always in our memory's trip..''artist''..hope you still remember that..n don't forget us as your fans..we love you!!!!!

Post a Comment